close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לתכנן חופש גדול באמת: טיפים לתכנון חופשה משפחתית מושלמת

מערכת שורשכג אייר, תשעו31/05/2016

משפחה מסורתית שרוצה לצאת לטיול בחו"ל במהלך החופש הגדול צריכה להקפיד על תכנון נכון.

תגיות:

מדגם מייצג שנערך בשנת 2009 על ידי "המכון הישראלי לדמוקרטיה" מלמד על חשיבות המסורת בחברה הישראלית. מחצית מהמשיבים במדגם השיבו שהמסורת "חשובה מאוד" או "חשובה" בכל הקשור למנהגי החיים, בעוד מעל 80% ציינו שבשבת הם משתדלים לבלות עם המשפחה תמיד או לעיתים קרובות. 61% סבורים שהחיים הציבוריים במדינת ישראל צריכים להתקיים לפי המסורת היהודית הדתית, בעוד 87% חושבים שהאוכל שמוגש במוסדות ציבוריים צריך להיות כשר. אלו נתונים שעולים בקנה אחד עם התחושה הרווחת בציבור ועם ערכי היהדות של הזרם המרכזי.

על אף האמור לעיל, משפחות מסורתיות נתקלות בקשיים בעיקר כשהן מתכננות טיול בחו"ל. החופש הגדול הוא כמובן הזדמנות מצוינת לבלות עם הילדים, להבטיח זמן איכות משפחתי נטול הפרעות ולרענן את השגרה, אבל ההורים מוצאים את עצמם מול שוקת שבורה. מה שנוח ונגיש בישראל עלול להפוך למשימה בלתי אפשרית מעבר לים. למזלנו, יש היום לא מעט פתרונות וטיפים שאפשר לאמץ באופן מיידי כדי לתכנן חופש גדול באמת.

השלב הראשון: הזמנת כרטיסים

אוכלוסיית שומרי המסורת כוללת 15%-20% מכלל התיירים הישראלים בחו"ל. המשמעות היא קהל גדול של טיולים למשפחות דתיות, לכן נעשות התאמות מיוחדות של חברות התעופה והתיירות.

את השלב הראשון של התכנון כדאי להקדיש להזמנת כרטיסים ולתיאום תאריכים. באותה הזדמנות רצוי גם לנצל את הנוחות של הזמנת כרטיסים מהאינטרנט כדי לשריין מקום בהצגות, מופעים או אטרקציות.

חשוב לבצע מחקר קצר של פעילויות רלוונטיות בתקופת הנסיעה ולקבל המלצות מחברים או בני משפחה. בנוסף, בהזמנת טיסות לניו יורק וליעדים מובילים אחרים כדאי להקדים ולבצע את הרכישה. כך חוסכים בהוצאות ומונעים מצב שבו התאריכים היחידים שנשארים פנויים הם בתקופת האבל של תשעה באב.

השלב השני: אוכל כשר

הסוגיה העיקרית עבור שומרי מסורת בחו"ל היא האוכל הכשר. כאן יש כמה פתרונות שיכולים לסייע: יצירת קשר עם בית חב"ד, הזמנת אוכל מוכן ואיתור מסעדות כשרות. לכל פתרון יתרונות וחסרונות אחרים וגם מידת התאמה שונה לאופי היעד. בארצות הברית למשל קל למצוא מסעדות כשרות, אך במדינות מסוימות באירופה זו עשויה להיות חוויה מתסכלת. לעומת זאת, בתי חב"ד בדרום אמריקה, הודו והמזרח יהיו זמינים עבור המטיילים הישראלים לכל אורך השנה ובעיקר בתקופת החגים.

גם בנוגע לאוכל כשר כדאי להשתמש בטכנולוגיה הקיימת ובמאגרי המידע השונים. יש מנועי חיפוש באינטרנט שמציעים מידע על מסעדות כשרות בלבד, מנועי חיפוש לעסקים שנמצאים בבעלות של יהודים וכמובן אפליקציות מבוססות GPS שמאתרות מסעדות כשרות בסביבה הקרובה במהלך הטיול עצמו. הטיפ בהקשר הזה הוא לבצע כמה שיותר הכנות מהבית כדי לחסוך את הוצאות התקשורת.

השלב השלישי: בחירת אטרקציות

טיולים מאורגנים לשומרי מסורת הם פתרון מצוין למי שרוצה לחסוך זמן ומוכן לשלם על כך. לעומת זאת, תכנון של הטיול בצורה עצמאית יהיה זול יותר אך בתמורה הוא גם ידרוש השקעת משאבים וסבלנות.

בתכנון הטיול רצוי להקדיש מחשבה בעיקר לבחירת אטרקציות. אפשר ליצור אווירה מסורתית מתאימה עם מסלול טיול שמורכב מיעדים עם זיקה יהודית, או לתת דגש על מקומות ספציפיים כמו בתי כנסת. האלמנט החשוב הוא לבחור מסלול שמאפשר את שמירת קדושת השבת והקפדה על קיום תפילות וארוחת שישי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה